Thursday, October 21, 2010

Menjadi Tetamu Allah...

Assalamualaikum wm wbkh pengunjung semua...
sebagaimana yang telah saya sebut-sebut sebelum ini, insyaAllah pada hari Sabtu ini 23 hb Oktober 2010, saya bersama isteri akan berangkat ke Tanah Suci Makkah Al-Mukarramah untuk menunaikan fardhu haji.

Doa-doakanlah agar dipermudahkan segala urusan haji kami dan semoga kami mendapat haji yang mabrur. Juga agar dipermudahkan perjalanan kami serta semoga kami selamat pergi dan selamat kembali.

Sekian dahulu...

assalamualaikum wm wbkh!

2 comments:

  1. "Allah mengetahui apa yang di hadapan mereka dan apa yang di belakang mereka. Dan hanya kepada Allah dikembalikan semua urusan".- Al Hajj ayat 76

    "Padanya terdapat tanda-tanda yang nyata, (di antaranya) maqam Ibrahim; barangsiapa memasukinya (Baitullah itu) menjadi amanlah dia; mengerjakan haji adalah kewajiban manusia terhadap Allah, yaitu (bagi) orang yang sanggup mengadakan perjalanan ke Baitullah. Barangsiapa mengingkari (kewajiban haji), maka sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu) dari semesta alam. - Ali 'Imran ayat 97

    ya Allah! hamba Mu ini dan hamba-hamba Mu yg mendambakan Haji yg mabrur, dengan berkat kebesaranMu makbulkanlah permintaan kami!

    ReplyDelete
  2. Salam semua.....
    Pohon Subur, terima kasih

    ReplyDelete