Saturday, January 16, 2010

Kemasukan Pertama Anak-anak Arowana

Akuarium dah ada.... sistem penyelenggaraan yang saya cipta nampaknya memang mesra pengguna. Langkah selanjutnya adalah mendapatkan anak-anak arowana bersaiz kecil iaitu antara kira-kira 3 inci, dengan anggaran usia 2 bulan. Anak-anak arowana terutamanya dari baka "High Back" agak sukar didapati kerana permintaan yang tinggi akhir akhir ini. Kolam MU Arowana milik En.Fadil juga tidak mempunyai stok dalam tempoh terdekat ini.

Pencarian anak-anak arowana dimulakan. Setelah mendapat info dari seorang kenalan yang telah lama bergiat dalam perniagaan arowana ini, iaitu Shahbudin, saya menalipon salah seorang pemilik kolam di Bukit Merah. Setelah persetujuan tentang harga dibuat, bayaran deposit saya masukkan .... dan sekarang hanya menanti beliau menghantar stok 36 ekor anak-anak "High Back".

Jumaat 15 hb Januari 2010 jam 10malam, penjual tiba di rumah saya dari Bukit Merah dengan membawa 36 ekor anak-anak arowana. Nilainya??? rahsia...........

Bermulalah suatu dimensi baru dalam hidup saya.... aktivit membesarkan anak-anak arowana dan memasarkannya di kawasan Kuala Lumpur.



Kumpulan 36 ekor anak-anak arowana baka "High Back" yang baru tiba dari Bukit Merah

No comments:

Post a Comment