Saturday, January 23, 2010

More Casualties...But Life Must Go On.....

Dalam tempoh seminggu, iaitu dari hari pertama ketibaan anak-anak arowana ini, sehingga hari ke-7, jumlah kematian adalah 6 ekor. Baki 30 ekor yang tinggal, walau bagaimanapun, kelihatan stabil, sihat dan cergas. Saya harap tiada lagi sebarang kematian berlaku selepas ini, InsyaAllah....

Saya difahamkan bahawa dengan usia yang masih muda, iaitu 2 bulan, dan saiz yang masih kecil iaitu 3 inci (sebahagian darinya bersaiz tidak sampai 3 inci), anak-anak arowana sememangnya belum stabil. Dalam usia sebegini, ia tidak seharunsya dipindah-pindah dan dibawa dalam perjalanan jauh untuk mengelakkan risiko kematian.

Saya menganggap ini sebagai satu pengajaran penting, dan saya akan lebih berhati-hati membeli anak-anak arowana di masa akan datang. Saya hanya akan membeli anak-anak bersaiz 4 inci ke atas.

Anak arowana yang mati ini bersaiz lebih sedikit dari 3 inci




No comments:

Post a Comment